Wednesday 7 August 2013

Selmt hari raye



Di hari raye yg mulia ini aku nak mintak maap klo slmnie aku pnh buat korang marah atau ape pon...aku nak tnjukkn pekmbgan seni aku ...lg pon da lm x post blog..
Dlm blog aku nie...ade bnyak ukiran yg tlh aku buat sepnjang bln ramdhan yg br sj berakhir smlm...aku x pose pnoh pon sbb pnt sgt melayan buffet 2000px dan keatas....aku harap korang pose pnoh la k..ha2...
Nie ade lah gmba ukiran2 buah aku...




Buat pngatahuan korang..smua ukiran yg aku buat nie..hnya la mngunakn kretifvity aku...dan x de cip plk mn2 pon k!...
Aku x pnh blajar mn2 pon...dan aku hnya mngunakn pgalamn aku sbagai chef...

Aku blajar pon x pandai...skolah pon x abis...hi2......



So dgn kebolehan aku ini..aku mafaatkn dgn mgambil upah...di majlis knduri khawin


Aku pon plik gak..mcm mn jari aku begitu seni..aku bley melukis gmba wajh korang...tp dlm versi karton..la...caricature..

Nie ade lah contoh gmba2 lukisan yg aku da hasilkn..






Dgn kebolehan yg aku ade..aku mngunkan nye..tok buat duit partime..secara on9..
Dan ramai jgk org yg menempah lukisan dan ukiran buah aku...tp besa la an..x slalu ade tmpahan...tp alhamdulillah..dari aku paki saga skng aku da paki persona...

Dlm hidup kite nie..kite kn ade kemajuan...so...tok pg lbh jauh..korang kn nilai diri korang...klo korang pndai. Ia adalh bones tok korng mndaptkn inkam yg lbh besar..mcm aku x pandai pon...aku x mcm adek2 aku...
Adek perempuan aku yg umo 25..ade diploma dlm koz persekitaran..dan beliau berhitmat sbagai inspektor kesihatan di jb..skng sambung dgry...kj sambil balajar....adek perempuan aku yg no 3..umo 23 tahun...pon ade diploma..dlm sain persekitaran...br habiz prektikal di balgium..
Adek perempuan aku bongsu..umo 18thun..balajr di metrokolasi pahng..dan adek bongsu aku lelaki...umo 14thun..wakil skolah dlm pertandigan nasiq...aku harap adek2 aku smua akn maju..dan x mngikut jejak aku..yg dl..masok dlm dan sbagainye...tp dorang smua x bley buat mcm yg aku buat..ha2...
Kire aku pndai jgk la..hu2...


Nie la kreta br aku...

Smart tak??ha2...aku perolehi smua nie..ats usaha aku sndri..alhamdulillah..aku x mngunakn sesen pon duit org tua aku tok memiliki smua nie..ia adelh titik ploh aku sndri..dan aku banga dgn dr aku sndri...

So pd yg da lihat blog aku nie...nak buat tmpahn lukisan bley la PM aku k..nie adelh smua gmba ukiran da lukisan yg aku hasilkn..


Klo korang nak tgok video yg da aku uplokn kat you tube..bley la carik di youtube..taip my skill carving..klo x jmpe just taip rieykhazhiema...insyaallh ade...k la..aku nak sambung kj...slmt hari raye smua...















No comments:

Post a Comment